WIADOMOŚCI

Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
Dwóch pretendentów do mistrzowskiego tytułu zostało wezwanych przez arbitrów za zamieszanie z 37. okrążenia, podczas którego doszło między nimi do kontaktu. Przesłuchanie obu kierowców rozpocznie się o 21.40 czasu polskiego.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

GP Arabii Saudyjskiej przyniosło kolejną odsłonę niesamowitej rywalizacji, jaką rozgrywają na przestrzeni tego sezonu Max Verstappen oraz Lewis Hamilton.

Niestety, i tym razem nie uniknęli kontaktu między sobą. Wszystko zaczęło się od niedozwolonej obrony Holendra w zakręcie numer 1. Mimo iż 24-latek utrzymał prowadzenie w tym miejscu, zespół nakazał mu oddać pozycję.

Chcąc to uczynić, Verstappen mocno zwolnił w sekwencji zakrętów 26-27. Zdezorientowany aktualny mistrz świata początkowo również zahamował za swoim rywalem. Gdy już zdecydował się na atak od zewnętrznej strony, doszło pomiędzy nimi do kontaktu, w wyniku czego Hamilton uszkodził swoje przednie skrzydło.

Sytuacja ta od razu wywołała wiele kontrowersji, a sędziowie zaprosili obu zainteresowanych na rozmowę po wyścigu. Wezwania te dotyczą naruszenia Artykułu 2 (d) w Rozdziale IV Załącznika L Międzynarodowego Kodeksu Sportowego:

"Spowodowanie kolizji, powtórzenie poważnych błędów lub brak kontroli nad bolidem (np. opuszczenie toru) zostanie zgłoszone do sędziów i może skutkować nałożeniem kar, a nawet dyskwalifikacją kierowcy", czytamy w tym artykule.

Oprócz Verstappena i Hamiltona do stewardów zostali wezwani Sergio Perez oraz Charles Leclerc za incydent z pierwszego restartu. Przesłuchanie obu zawodników rozpoczęło sie o 21.10 czasu polskiego.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

102 KOMENTARZY
avatar
Orlo

05.12.2021 21:29

0

Powiem tak: Verstappen jest niezrównoważony psychicznie, a Hamilton to idiota.


avatar
sliwa007

05.12.2021 21:30

0

Verstappen doprowadził do tego zamieszania i to on ponosi za to winę. Nie tak się to robi, zygzakowanie na środku toru w takiej sytuacji to jest proszenie się o kłopoty a nie oddawanie pozycji, szczególnie w sytuacji gdy Hamilton o niczym nie wie.


avatar
evildeamon0

05.12.2021 21:32

0

@2 Przecież on nie zygzakował specjalnie tylko chciał żeby HAM go wyprzedził a w lusterkach go widział za sobą, to co miał zrobić? Rozwinąć mu dywan czy co? Oddał dwa razy pozycje a i tak dostał karę za brak oddania pozycji to jest kabaret a nie sędziowanie...


avatar
Andrzej369

05.12.2021 21:32

0

Sędziowie spartaczyli dzisiaj sprawę, część decyzji Hamilton v Verstappen w trakcie wyścigu, część po, choć incydenty ze sobą ściśle związane. I co ważniejsze - idiotyzm przy VSC, świetnie się na ten temat wypowiedział Alonso i nic nie trzeba do tego dodawać.


avatar
Del_Piero

05.12.2021 21:34

0

Hamilton powinien dostać karę. Vettel dostał stop and go gdy wjechał w tył Lewisa w Baku. To że Lewis nie wiedział co się dzieje go niesprawiedliwia.


avatar
pabloescobar

05.12.2021 21:35

0

Oboje powinni dostać medal i było by po problemie


avatar
dajkon

05.12.2021 21:37

0

1 i 2 nie wypowiadajcie się


avatar
berko

05.12.2021 21:37

0

@5. Del_Piero Vettel dostał karę za późniejsze wjechanie w nerwach w bok Mercedesa. Albo masz słabą pamięć, albo próbujesz słabo prowokować.


avatar
Danielson92

05.12.2021 21:39

0

@5 Ty jak zwykle widzisz te stronę medalu, która tylko Tobie odpowieda. Zero obiektywizmu. Kolczasty Kaktus pod głównym artykułem ładnie wszystko wyjaśnił. Zapoznaj się z tym.


avatar
Glorafindel

05.12.2021 21:39

0

7. dajkon Mają się nie wypowiadać bo mówią prawdę ? Verstappen odp;ierdolił szopkę stulecia przy prostym manewrze oddania pozycji. To jest niedorzeczne. Oddawanie pozycji jadąc środkiem toru i zygzakując kilkukrotnie zmieniając kierunek jazdy ? Jak po tym incydencie nie będzie kary dla Verstappena to Mercedes powinien zbojkotować ostatni wyścig bo to już jest jawne oszustwo i stwarzanie zagrożenia na torze.


avatar
sismondi

05.12.2021 21:40

0

Ze strony maksa to nie było oddawanie pozycji jak się przepuszcza kogoś to chyba trzeba zjechać w którąś stronę a nie zatrzymać się prawie na środku toru ....


avatar
sliwa007

05.12.2021 21:41

0

3. evildeamon0 Widziałeś kiedyś jak się oddaje pozycję prawidłowo? Po pierwsze obaj muszą o tym wiedzieć, po drugie jak chciał oddać pozycję to mógł to zrobić zjeżdżając na bok i najlepiej w strefie hamowania. Max niby chciał oddać, ale nie chciał i w ten sposób doprowadził do niebezpiecznej sytuacji. Hamilton też nie zachował się najlepiej, ale to Max doprowadził do tego.


avatar
KolczastyKaktus

05.12.2021 21:42

0

Verstappen powinien być ukarany. Za brak poszanowania przeciwnika przede wszystkim.


avatar
Automotof1

05.12.2021 21:42

0

Del_Piero w Baku Vet wjechał w tył Ham i jeszcze specjalnie w bok Hamiltona, jeżeli się wypowiadasz to pisz tak jak było a nie jak ci pasuje .


avatar
Michael Schumi

05.12.2021 21:44

0

Jestem bardzo ciekawy tego jak to się rozstrzygnie. To co decyduje w mojej opinii o winie Maxa to fakt, że chyba niejednoznacznie i nie do końca zrozumiale chciał przepuścić Lewisa (aby uniknąć kary). To co zaś decyduje w mojej opinii na niekorzyść Lewisa to, że wjechał w tył Maxa, bo moim zdaniem nie zrobił wszystkiego, aby znaleźć miejsce, żeby uniknąć kontaktu. No ale sam nie wiem. W pełni jednak uważam, że Max był dzisiaj bardzo agresywny a jego manewry były bardzo niesportowe, nieczyste, niebezpieczne i powinien dostać zawieszenie na jeden wyścig za podobne występki w przyszłości. I mówię to mimo tego, że kibicuję mu w tym sezonie.


avatar
Aeromis

05.12.2021 21:44

0

Bardzo ciekami mnie sprawa PER-LEC. Z jednej strony PER nie spychał na bandę LEC (bo i nie miał prawa po uwzględnieniu pozycji bolidów między sobą). Jednak tor się tam zwęża i miejsca MUSIAŁO zabraknąć. Z drugiej strony skoro się zwęża to kto powinien odpuścić, LEC, czy PER - który na wytłumaczenie ma, że nie chciał odbijać w prawo bo mógłby doprowadzić do kontaktu z kimś innym.


avatar
Danielson92

05.12.2021 21:45

0

@14 Od Del Piero nie wymagaj obiektywizmu, bo to go przerasta. On zawsze pisze tak, żeby jego było na wierzchu. Pomija wiele faktów, a używa tylko tych korzystnych dla Jego opinii.


avatar
evildeamon0

05.12.2021 21:45

0

@12 oglądałeś powtórkę? był na początku po prawej stronie, potem lekko odbił w lewo po czym widział HAM za sobą i co miał zrobić? Ja chcę wiedzieć od ciebie, czemu HAM dojechał do jego tyłu?!? Co chciał tam palca wsadzić czy co? Może powiesz, że VER w silverstone też doprowadził do wypadku? HAM miał sporo miejsca a wolał dojechać do VER i go uderzyć w tył... nie wnikam może chciał go cmoknąć w tył spojlera czy coś.


avatar
RoyalFlesh F1

05.12.2021 21:45

0

5. Del_Piero Kara byla za co innego kretaczu.


avatar
Max_Siedlce

05.12.2021 21:46

0

Verstapen dostanie jakąś nieistotną karę, w sumie za całokształt w tym wyścigu. Sędziowie jak zwykle się wyślizgają, a Max-io dostanie jeszcze większe zielone światło, aby kogoś zabić na torze.


avatar
MarPOL_82

05.12.2021 21:46

0

@3 zobacz jak pozycję oddawał Ocon i sobie porównaj. jak oddajesz pozycję to zjeżdżasz z linii wyścigowej a nie jakieś dziwne manewry.


avatar
grzegorz0812

05.12.2021 21:48

0

o q-wa prawie osiwiałem.mimo ze nie za bardzo za Holendrem to muszę przyznać że należy mu się majster ale od przyszłego roku aż do odwołania bo talent aż się z niego wylewa a i z pokorniał ze swoim temperamentem.w tym roku stary wilk niech wygra i na bujany fotel.


avatar
Aeromis

05.12.2021 21:50

0

Sporo dziś czytam o agresji Maxa, tyle że on za wszystko dostał karę, a jego manewry wcale nie były niebezpieczne. Czyżby ów osoby umyślnie chciały w ten sposób wymazać kosmiczny błąd Hamiltona który właśnie był niebezpieczny? No to jak to jest z Wami? :)


avatar
Brzoza2

05.12.2021 21:50

0

A co mówią przepisy o oddawaniu pozycji? Bo jeżeli nie ma opisu co dokładnie ma zrobić kierowca wyprzedzany to Ver postąpił prawidłowo.


avatar
Automotof1

05.12.2021 21:51

0

evildeamon0 a może Ty powiesz dlaczego na prostej ver redukuje do 3 biegu ? Tak się przepuszcza w f1 ?


avatar
Blazer

05.12.2021 21:52

0

Obejrzycie sobie powyższy materiał 23-25 sek w 24sek widać jak VER skręca lewo-prawo.


avatar
sliwa007

05.12.2021 21:52

0

18. evildeamon0 Hamilton trzymał się za nim w strudze powietrza, nagle Max zwalnia, ale nie zjeżdża z linii wyścigowej. Hamilton był zdezorientowany tą sytuacją i nie zachował się idealnie, ale weź pod uwagę, że nie wiedział o tym, że Max chce go puścić. Jeszcze raz napiszę - nie tak się to robi, brudne zachowanie ze strony Maxa i po części gapiostwo Hamiltona, ale to Max doprowadził do tej sytuacji.


avatar
Glorafindel

05.12.2021 21:53

0

24. Brzoza2 Jechanie środkiem toru, zwalnianie do niedorzecznej prędkości i kilkukrotne zmienianie kierunku jazdy podczas manewru oddawania pozycji to jest prawidłowe oddawanie pozycji?


avatar
Andrzej369

05.12.2021 21:54

0

@16 100% wina Pereza - Leclerc nie miał żadnej możliwości aby uniknąć kolizji (hamując zahaczył by o tylne koło Pereza). Niemniej jednak jestem tu stronniczy na korzyść Leclerca, bo bardzo mu kibicuję. Jeśli chodzi o Maxa, to jestem tu znacznie bardziej obiektywny - Max mógł wyraźniej zasygnalizować oddawanie pozycji, ale Hamilton zwolnił widząc powoli jadącego Holendra, jechał chwilę za nim zdezorientowany, a następnie uderzył. Max zostawił dość dużo miejsca po lewej stronie, by dało się go ominąć, a to że Lewis nie wiedział o oddawaniu pozycji nic nie zmienia. Gość potrafi się ścigać na centymetry przy 300km/h, ale nie potrafi ominąć przeszkody jadącej 150? Jak sobie pomyślałem 2 razy, to zrozumiałem. Choć Lewis jest szybki i potrafi się ścigać, to nie jest on najinteligentniejszym kierowcą w stawce, o czym w przeszłości dowodziło wiele dziwnych akcji, jak nazywanie sędziów rasistami, choć dali zasłużoną karę, nieznajomość kilku prostszych przepisów, które kierowca powinien znać (Rosja 2020 i próbne starty to co innego, to już są przepisy których kierowca faktycznie nie ma prawa znać) i kilka innych sytuacji gdzie doświadczenie nie dawało mu wyjaśnienia, ale dało się takie rzeczy zrozumieć 'na logikę'.


avatar
Aeromis

05.12.2021 21:55

0

@ 27. sliwa007 Nie było żadnego nagłego zwalniania Maxa, było ono płynne, a Lewis miał połowę toru pustą, a mimo to zwolnił, a potem wjechał w Maxa.


avatar
greyhow

05.12.2021 21:55

0

Jeśli Lewis nie dostanie za to kary, to będzie komedia.


avatar
Orlo

05.12.2021 21:56

0

@sliwa007 Obaj muszą o tym wiedzieć? W sensie, że Max powinien na twitterze Hamiltona mu napisać: "zaraz zwolnię, żeby Ci oddać pozycję"? Cenię Twoje wypowiedzi, ale możesz wyjąć głowę z tyłka Lewisa i zaznać trochę światła dziennego... Hamilton przy tym oddawaniu pozycji przypominał mi innego Lewisa, Lennoxa, w walce z McCallem. Koleś kręci się po ringu, nie chcąc walczyć, a Lennox się zastanawiał o co kaman, zamiast posłać go na deski. Tyson by nie czekał na drugą okazję...


avatar
Orlo

05.12.2021 21:56

0

@Aeromis Dokładnie.


avatar
bartii93

05.12.2021 21:57

0

Generalnie dużo błędów, słaba organizacja i kiepska komunikacja w tym wyścigu jak była obita banda to czerwone flagi a jak walały się części bolidów po torze to bardzo długo było zero reakcji. Myśle że Hamilton i tak by wygrał bo opony Maxa by padły


avatar
Ilona

05.12.2021 21:58

0

Bardzo bardzo dziwne, niezrozumiałe zachowanie Hamiltona, czy można to tłumaczyć zdezorientowaniem, zagapieniem sie? Przeciez to wyglądało jakby nie chciał go wyprzedzić i celowo w niego wjechał.


avatar
hubi7251

05.12.2021 21:59

0

Jako fan Lewisa muszę przyznać, że niestety zagapił się tu Lewis. Kara się należy jemu jak i Maxowi za agresywne blokowanie w zakrecie nr 1. Obaj po karze ale bez zmian pozycji jesli FIA chce wyjsc jako tako z twarzą po tym GP.


avatar
Glorafindel

05.12.2021 21:59

0

29. Andrzej369 Może i Max zostawił wystarczająco dużo miejsca z lewej strony ale wężykowanie i kilkukrotne zmienianie kierunku jazdy daje możliwość wyprzedzenia zwalniającego samochodu przed Tobą na torze gdzie z obu stron masz bandy? Ja się nie dziwię że Hamilton nie wyprzedzał widząc że Verstappen jedzie środkiem toru wężykując od bandy do bandy. Ten gość już wielokrotnie pokazał że jest nieprzewidywalny i ma problemy z głową i Hamilton to doskonałe wiedział i nie chciał ryzykować, a jednak się okazało że Max ma jeszcze większe problemy z głową niż nam się wydawało.


avatar
Mariusz_Ce

05.12.2021 21:59

0

Żadnej kary nie powinno być. Jeden był cwany i się prosil o wjechanie w dupe , co mogło dla niego skończyć się rozwaleniem skrzyni , silnika etc . Drugi to jełop bo wjechał w dupe w bardzo czytelnej sytuacji . Walka o tytuł w stylu lat 80 , dojechali ? Punkty pi stronie szybszego ? Możecie hejtowac , lepsze bardzo , ale nie mówcie ze nie oglądało się tego z tym czymś , czego mało w ostatnichnlatach :)


avatar
sismondi

05.12.2021 22:00

0

@35.Hahaha to cwaniactwo nie przepuszczanie ciekawe jakby tak puszczali przy niebieskich flagach


avatar
Danielson92

05.12.2021 22:00

0

Aeromis, Orlo. Hamilton się zagapił i popełnił błąd to fakt. Tylko czy tak się prawidłowo oddaje pozycję, jak chciał to zrobić Max? Chciał zrobić dokładnie to samo co chwilę później, żeby od razu wyprzedzić Hamiltona. Max prawidłowo chciał oddać tę pozycję Waszym zdaniem? Holender też ponosi za to winę.


avatar
hubi7251

05.12.2021 22:00

0

#35 Myślę, że to mogło być skumulowane tym, ze co chwile byly VSC lub SC. Mógł pomyśleć, że moze jest VSC ale nie zauwazyl tego. Dodatkowo zespół mógł nie poinformować o oddaniu pozycji przez Maxa no i wyszło jak wyszło. Mimo wszystko Lewis powinien przejechac obok Maxa i tyle. Zagapił się i powinien dostac karę.


avatar
Blazer

05.12.2021 22:00

0

Mało tego-miejsce też było celowe, co było widać w późniejszym czasie gdy VER oddał pozycje, a później wyprzedził HAM. Dlatego też było takie mocne dohamowanie. Ver mógł oddać np. na prostej . Swoją drogą to chyba VER zrobił sobie kuku tym drugim manewrem - o ile mi wiadomo to też nie można oddawać pozycji w taki sposób, że po chwili wyprzedzamy rywala.


avatar
evildeamon0

05.12.2021 22:02

0

@25 Najpierw zredukował do 5 biegu, potem do 3 gdy widział że HAM zamiast go wyprzedzać to też zwalnia i to widać na onboardzie. @27 A to 7-krotny mistrz i doświadczony kierowca wyścigowy nie wie co ma zrobić w takiej sytuacji jak widzi jak byk, że ktoś przed nim (a ścigał się z nim) zwalnia i zamiast jechać to woli podjechać a potem wjechać w tył, tak? Bo według twojej logiki tak wygląda, jakby HAM nie wiedział co ma robić...


avatar
weres

05.12.2021 22:02

0

https://www.youtube.com/watch?v= Km4em3VHTnE zobaczcie jak max rusza kierownicą, tak się nie oddaje pozycji... nic dziwnego, że lewis nie wiedział co robić, wiedział, że max coś wywinie i bał się skończyć w ścianie


avatar
hubi7251

05.12.2021 22:02

0

#42 Oczywiście, ze miejsce bylo celowe, ale to w ogole nie dziwne, Max lubi jezdzic na granicy albo poza nią.


avatar
sismondi

05.12.2021 22:03

0

@42.max to kombinator i zachowuje się chamsko ....cóż takie otoczenie


avatar
Aeromis

05.12.2021 22:03

0

@29. Andrzej369 Tyle że kierowcy znają układ toru, wiec LEC powinien być w stanie wcześniej przewidzieć, że być może po prostu się wpycha bezsensu. LEC z całą pewnością nie zrobił wszystkiego by uniknąć kontaktu, pytanie - czy miał prawo tak pojechać (ze względu na zwężający się tor) czy nie. Ja to widzętak: - LEC może zawinił/może niewinny - PER może zawinił, ale ma alibi/może niewinny.


avatar
sliwa007

05.12.2021 22:03

0

32. Orlo Przymierzał się do wyprzedzania, więc chciał być bardzo blisko za Maxem, nagle Max zwalnia a Hamilton nie wie dlaczego. Gdy masz awarię to zjeżdżasz z linii wyścigowej a tu Max jechał środkiem toru, Hamilton przez sekundę po prostu stracił czujność, można powiedzieć, że się zagapił, ale być może pomyślał o żółtych flagach, VSC czy jakiejś przeszkodzie na torze bo nie często zdarza się, że zawodnik przed nim zwalnia na środku prostej startowej. Hamilton się zagapił a Max doprowadził do niebezpiecznej sytuacji na torze. To jest obiektywna ocena.


avatar
polskaplonie

05.12.2021 22:04

0

coś może podpowiedzieć telemetria u Verstapena, z drugiej strony jest prosta zasada w ruchu drogowym, podkreślam - drogowym, że ten z tyłu jest odpowiedzialny, nie wiem, zupełnie nie rozumiem dlaczego Ham nie jechał "na zakładkę" czyli nieco z boku


avatar
sismondi

05.12.2021 22:04

0

@48.Nie przetłumaczysz ....


avatar
sismondi

05.12.2021 22:06

0

@49.Bo nie wiedział o co kaman


avatar
Del_Piero

05.12.2021 22:06

0

Może źle pamiętam i tak, jestem nieobiektywny bo nie ma czegoś takiego jak obiektywna opinia, ale nadal nie widzę wymówki dla Hamiltona. Od kiedy wjeżdża się w jadące wolniej auto? Nie było żadnej flagi ani SC czy VSC. Zresztą kierowcy otrzymują sygnały na kierownicy. Na samym początku Lewis miał miejsce by po prostu minąć Maxa, ale tego nie zrobił. Nieporozumienie nie jest usprawiedliwieniem dla wjechania komuś w tył. Po co Lewis przyspieszył? Max zwalniał płynnie, nie zrobił żadnego break testa. Po prostu Lewis się zagalopował.


avatar
Andrzej369

05.12.2021 22:06

0

@41 I to jest jakaś sensowna wypowiedź!


avatar
sismondi

05.12.2021 22:07

0

To nie była jasna sytuacja max po prostu zwolnił na środku ....


avatar
Orlo

05.12.2021 22:08

0

@sliwa007 Ham się zagapił...i wjechał w Verstappena... Ale jako, że się "zagapił", no to rozumiem bez żadnych kar się powinno obejść, w końcu w regulaminie pisze jasno, że "zagapienie się" jest dobrym usprawiedliwieniem... Max nie zwolnił nagle, robił to powoli, Ham naprawdę nie miał żadnego powodu by siedzieć mu na tyłku...


avatar
sismondi

05.12.2021 22:09

0

@52.To dlaczego nie zjechał w prawo tylko kluczył na środku


avatar
Andrzej369

05.12.2021 22:09

0

@47 Jeszcze bym tu dodał na niekorzyść Pereza, że się wciskał między 2 bolidy, na 1. okrążeniu, na torze ulicznym gdy było widać, że miejsce się kończy (między 2 bolidami). Sam się wcisnął w środek kanapki...


avatar
Aeromis

05.12.2021 22:10

0

@48. sliwa007 Raz jeszcze otworzę Ci twe uparte oczy - nie było żadnego nagłego zwalniania przez Maxa i każdy to widział. FIAmilton miał dużo czasu i miejsca na swobodne ominięcie go.


avatar
Danielson92

05.12.2021 22:14

0

@58 Jazdy środkiem toru i ruchów kierownicą w prawo i lewo przed nosem Hamiltona też nie było? Przy oddawaniu pozycji chyba trzeba zjechać z optymalnej linii jazdy.


avatar
Viserion

05.12.2021 22:14

0

Skubaniec zrobił to celowo ale może mu się upiec bo było to dość dyskretne. Sędziowie sami wiedzą że już dzisiaj dość namieszali więc pewnie będzie to zwykły incydent wyścigowy.


avatar
mcjs

05.12.2021 22:14

0

10 sekund dla Hamiltona za brak należytej uwagi na to, co się dzieje na torze. 10 sekund dla Verstappena za niebezpieczne zachowanie przy manewrze oddawania pozycji. Dziękuję, można się rozejść.


avatar
sismondi

05.12.2021 22:15

0

@58Lewis nie wiedział o co biega i wyszło jak wyszło ten puszczał jakby chciał a nie mógł ...


avatar
Orlo

05.12.2021 22:16

0

@sismondi Bo nie będzie robił Lewisowi więcej uprzejmości niż musi. Zwolnił, zostawił miejsce. A geniusz-celebryta i tak w niego wjechał...


avatar
sliwa007

05.12.2021 22:16

0

55. Orlo Pisząc "nagle zwolnił" nie mam na myśli drastycznego zwolnienia tylko, że "w pewnym momencie zwolnił", to tak uściślając. Hamilton widząc jak Max zwalnia i nie zjeżdża z linii wyścigowej miał prawo pomyśleć o tym, że znowu jest VSC, żółta flaga lub coś takiego i najwidoczniej bał się wyprzedzić bo jak wiadomo wtedy nie można. Manewr Maxa był nieczytelny, w złym miejscu i został przeprowadzony w zły sposób, tak się tego nie robi.


avatar
sismondi

05.12.2021 22:18

0

@63.Dzisiaj już i tak Max pokazał i jeszcze łże teraz że zjechał w prawo co za tupet ....


avatar
Blazer

05.12.2021 22:18

0

Osoby które widzą winę HAM, mogą mi wytłumaczyć dlaczego Ver raz przy oddawaniu pozycji jedzie na 3-4 biegu i dochodzi do zderzenia, a innym razem ten sam człowiek oddaje pozycję jadąc na 7-8 biegu (i chyba jest to nawet to samo miejsce). Dlaczego za pierwszym razem nie zrobił tego w ten sposób jak za drugim? Moim zdaniem tym drugim oddaniem Ver narobił sobie kłopotu, bo pokazał że można to zrobić normalnie. Co do tego że awaria, coś na torze itp. no OK, ale nie było czegoś takiego, bo z telemetrii nie wynika że doszło do jakiegoś uszkodzenia, nic też nie było na torze. To nie droga publiczna że TRZEBA zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu więc ten zawodnik przodu też powinien mieć to na uwadze.


avatar
Orlo

05.12.2021 22:19

0

@sismondi Ja nie rozumiem. Co to za różnica, czy Max go przepuszcza, ma awarię, czy mucha mu wleciała w oko. Koleś zwalnia, jest miejsce to go łykasz i jedziesz dalej...


avatar
Aeromis

05.12.2021 22:20

0

@57. Andrzej369 Nie wydaje mi się to obciążające, ani bezpośrednio wpływające na samą kraksę. Poza tym czy się wciskał? Trudno aby zahamował i ich puścił narażając się na strzał z tyłu. W momencie kraksy i tak był już przed oboma tymi bolidami.


avatar
sismondi

05.12.2021 22:20

0

@Tak ale nie zwalnia się na środku toru ...


avatar
polskaplonie

05.12.2021 22:20

0

inna sprawa to tempo Hamiltona...chyba było niezłe, Max nie dałby rad raczej obronić pozycji


avatar
Orlo

05.12.2021 22:20

0

@Blazer Hmm, może Max błędnie założył, że Lewis nie jest upośledzony umysłowo...


avatar
seb_2303

05.12.2021 22:22

0

35. Ilona - Tak Ilona Hamilton celowo chciał wjechać w Verstappena i uszkodzić sobie skrzydło. Tylko Max wspaniałą jazdą uniknął kolizji. A Hamilton jest tak słaby, że nie potrafił skutecznie staranować Maxa. .. No trzeba przyznać że pod tym względem mógłby uczyć się od Verstappena ...


avatar
Adrian-F1

05.12.2021 22:23

0

Fakty : VER zwolnił (na torze nie zwalnia się bez powodu). HAM zwolnił analogicznie jak VER. HAM zamiast przycisnąć i wyprzedzić wjechał w tył. Nieważne czy się zagapił, czy nie. Popełnił błąd. Spowodował kolizje. Za błędy się płaci.


avatar
Marcin F1

05.12.2021 22:23

0

Max jechał środkiem, zygzakował, a jak Lewis był centralnie za nim wcisnął hamulec. Specjalnie chciał uszkodzić mu auto. Ruch wykonany z premedytacją aby wyeliminować Lewis'a. Czy wcześniej ktoś widział aby ktoś tak oddawał pozycję?


avatar
sismondi

05.12.2021 22:25

0

@73 Zwolnił na środku toru i zmieniał kierunek jazdy idealne przepuszczenie ....


avatar
Chestermaft

05.12.2021 22:26

0

A tak z ciekawosci spytam. Skad wiadomo że Max nie hamował? Tego chyba nie slychać. Tak czy inaczej Ham musial mieć mindfaka. Jakos nie sądze by któryś z nich zrobił to specjalnie. Z innej beczki wspomnienie MSH i DC same wróciły :-)


avatar
sismondi

05.12.2021 22:28

0

Maksi dokładnie wie jaka jest reakcja jadącego z tyły 300km/h i już na samym początku kariery kręcił się po torze w czasie jak ktoś go wyprzedzał ....


avatar
seb_2303

05.12.2021 22:29

0

A tak poza tym co niby takiego się stało Verstappenowi - przecież jechał bez uszczerbku dalej. Zupełnie inaczej niż to miało miejsce kiedy MAx wylądował na samochodzie Hamiltona i tylko system halo uratował Lewisa przed poważnym uszkodzeniem ciała


avatar
Blazer

05.12.2021 22:29

0

@71 No, a jak wytłumaczysz, że po raz drugi nie zrobił tak samo, tylko normalnie- 7-8 bieg i przepuścił HAM? Pewnie tym że bał się żeby mu drugi raz nie wjechał? Tylko właśnie tak jak za drugim razem powinna być oddana pozycja za pierwszym (nie mówię, że miejsce było ok, ale sposób jak najbardziej). Dla mnie był dziwny sam fakt takiego nagłego oddanie pozycji RB zazwyczaj się tak nie spieszy z takimi decyzjami, a tu nagle po 3/4 okrąż bach VER hamuje na środku toru.


avatar
seb_2303

05.12.2021 22:31

0

Ciekawe jakby po starcie w F1 wyścigu lider nagle zdjął nogę z gazu i wszyscy jadący za nim by się rozbijali to czyja byłaby wina? Tylko tych z tyłu bo nie wyhamowali??? Wyścigi to nie jazda w ulicznym ruchu drogowym. Pamiętam jak kiedyś Webber wjechał w tył innego wolnego bolidu aż wyleciał w powietrze - ale nie pamiętam, czy dostał za to jakąkolwiek karę.


avatar
Glorafindel

05.12.2021 22:33

0

63. Orlo Zwolnił, zostawił miejsce..... po czym najpierw zjechał z prawej strony na środek toru, a później ponownie do prawej wężykując podczas manewru oddawania pozycji ? Przecież to jest niedorzeczne.


avatar
Glorafindel

05.12.2021 22:34

0

63. Orlo Niewiarygodne, że kierowca, który ściga się w F1 od kilku sezonów, jest uważany za jednego z najlepszych kierowców, a ma problem z prawidłowym wykonaniem manewru oddania pozycji na torze. Niedorzeczne.


avatar
wsk175wsk

05.12.2021 22:35

0

Dwóch zajebisty.ch kierowców walczy o tytuł i przed ostatnim wyścigiem mają tyle samo punktów. Od 2015 czekałem... Nie obstawiam nikogo i dlatego nie idealizuje ani też nie oczerniam żadnego z nich, a tym bardziej ich fanów. No i dzięki temu mogę być obiektywny w ocenie ich zmagan i zachowań :)


avatar
Adrian-F1

05.12.2021 22:37

0

@75 kłamiesz - ciekawy jestem jaki masz cel rozpowszechniania nieprawdziwych informacji. Nie był na srodku toru. Obejrzyj powtórkę.


avatar
Blazer

05.12.2021 22:38

0

Moim zdaniem to jeszcze dochodzi tu kwestia tego, że HAM nie do końca wiedział co się dziej. Ogólnie w większości sytuacji stara się on nie dopuścić do kontaktu z VER, co było widać nie tylko w tym wyścigu, ale na przestrzeni całego sezonu. Mając w głowie agresywną jazdę VER, mógł być nieco zdziwiony tym że ten nagle hamuje i go przepuszcza- takie trochę ograniczone zaufanie do tego kierowcy wszak takie zahowanie jest trochę niepodobne do MAX'a. Niech już nie dają kary nikomu, ewentualnie usprawnią jakieś procedury żeby nie doszło do tego typu nieporozumień w przyszłości. Niech ostatni wyścig i czysta, ale ostra walka rozstrzygną kto zostanie mistrzem.


avatar
komik

05.12.2021 22:39

0

Max zwalniał tak do 4 biegu bo chciał żeby Hamilton wyprzedził go przed pomiarem odległości des żeby po wyjściu to on mógł korzystać z des a nie Hamilton. Ale Hamilton nie zakumal o co chodzi to wjechal i i teraz mu się kara należeć powinna 10 sek.najlepiej


avatar
MarxKw

05.12.2021 22:44

0

A ja chciałem zauważyć jedną rzecz. Max za wszelką cenę chciał oddać to miejsce przed punktem detekcji i przed zakrętem 27, bo wiedział, ze odzyska miejsce na prostej startowej. Podobna sytuacja w przypadku walki Bottasa z Roccardo. Bottas wyprzedza przed zakrętem 27., a na prostej Roccardo odzyskuje pozycje. Hamilton musiał wiedzieć, że zyskanie pozycji w tym miejscu skonczy się utratą prowadzenia na końcu prostej startowej.


avatar
sismondi

05.12.2021 22:45

0

@84 taak jak mu Lewis wjechał w tył to odbił wtedy ....


avatar
sismondi

05.12.2021 22:46

0

@84 okularki i zobacz sobie filmik wyżej ......


avatar

05.12.2021 22:46

0

Generalnie dużo błędów, słaba organizacja i kiepska komunikacja w tym wyścigu jak była obita banda to czerwone flagi a jak walały się części bolidów po torze to bardzo długo było zero reakcji. Myśle że Hamilton i tak by wygrał bo opony Maxa by padły


avatar
nonam3k

05.12.2021 23:03

0

Cały Hamilton . Jeżeli 10 osób na radio nie daje mu informacji to ten gości jest zagubiony jak dziecko 2 letnie które zgubiło się w sklepie . Ludzie gość ściga się od 30 lat i trzeba mu mówić która ręką ma biegi zmieniać lub która ręką d.... Wycierać ?.


avatar
Diavel

05.12.2021 23:06

0

To ewidentna wina Maxa, że Lewis mu wjechał w tył. Mógł nie wiem, kierunkowskaz włączyć, żeby Lewis nie musiał się domyślać o co chodzi? Oczywiście brak kierunków w bolidzie to tez wina Maxa.


avatar
sismondi

05.12.2021 23:14

0

@91.Niestety Max nie gra czysto ma zakodowane ściganie ale wg jego zasad ...


avatar
weres

05.12.2021 23:42

0

wiadomo, że kara musiała być, ale niestety maxa niczego to nie nauczy


avatar
MarPOL_82

05.12.2021 23:42

0

10s kary dla Verstappena.


avatar
evildeamon0

05.12.2021 23:44

0

Dobra Panowie czyli według FIA to możemy wjechać w tył bolidu innemu kierowcy bez konsekwencji. Kurtyna...


avatar
Blazer

05.12.2021 23:57

0

@95 Ale że jak bez konsekwencji, przecież Ver dostał +10s :o)


avatar
MarPOL_82

06.12.2021 00:01

0

Ja wiem że Was uzasadnienia nie interesują bo zajmujecie się rylko robieniem gówno burzy, ale poczytajcie. To naprawdę nie boli.


avatar
evildeamon0

06.12.2021 00:02

0

@96 Chodzi mi o HAM nie o VER... nie no komedia wjechał mu w tył bo jeden i drugi chciał DRS ale HAM jednak wjechał i 0 konsekwencji powiedz mi bo według REGULAMINU na który się tak powołują często to HAM powinien dostać karę ale cóż są równi i równiejsi. VER i tak dostał śmieszne 5 sek, których nie powinien bo oddawał aż dwa razy pozycje. Tłumaczenie że zahamował i miał 2,4G to nie jest uzasadnienie... Mało tego HAM dostał za to tylko reprymendę nie no kisnę z tych sędziów, czasami się stosują do regulaminów a czasami nie...


avatar

06.12.2021 07:05

0

Max zwalniał tak do 4 biegu bo chciał żeby Hamilton wyprzedził go przed pomiarem odległości des żeby po wyjściu to on mógł korzystać z des a nie Hamilton. Ale Hamilton nie zakumal o co chodzi to wjechal i i teraz mu się kara należeć powinna 10 sek.najlepiej


avatar
2903wiola

08.12.2021 01:45

0

Ver gubi się od co najmniej 3 wyścigów i nie daje rady Ham nie wytrzymuje ciśnienia ,ale on zawsze powtarza wywiadach że luzik nie ma ciśnienia.


avatar
Max_Siedlce

08.12.2021 12:08

0

Ciekawe, że nie jestem sędzią a w komentarzu @20 dalece przed werdyktem przewidziałem jak będzie on wyglądał :-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu